Complaint management: comparison between traditional and digital banks and the benefits of using management systems for improvement

Parabenizamos membros do Mestrado Profissional em Sistemas de Gestão UFF/MSG pela publicação no Periódico Internacional International Journal of Productivity and Performance Management (2021 – CiteScore: 4.9) do artigo intitulado: Complaint management: comparison between traditional and digital banks and the benefits of using management systems for improvement.

. Autores:

Pedro G.C. Pio (School of Mechanical Engineering, State University of Campinas, Campinas, Brazil)

Tiago Sigahi (School of Mechanical Engineering, State University of Campinas, Campinas, Brazil)

Izabela Simon Rampasso (School of Mechanical Engineering, State University of Campinas, Campinas, Brazil) (PNPD/CAPES Program, Doctoral Program in Sustainable Management Systems, Federal Fluminense University, Niteroi, Brazil)

Eduardo Guilherme Satolo (Faculty of Sciences and Engineering, São Paulo State University (UNESP), Tupã, Brazil)

Milena Pavan Serafim (Laboratory of Public Sector Studies, School of Applied Sciences, State University of Campinas, Campinas, Brazil)

Osvaldo L.G. Quelhas (Department of Production Engineering, Federal Fluminense University, Niteroi, Brazil)

Walter Leal Filho (Department of Life Sciences, Hamburg University of Applied Sciences, Hamburg, Germany)

Rosley Anholon (State University of Campinas, Campinas, Brazil).

Foi definida uma amostra dos principais bancos brasileiros, sendo quatro bancos tradicionais e quatro digitais. O método de análise relacional cinza (GRA) foi aplicado como ferramenta analítica para comparar as reclamações mais frequentes de bancos tradicionais e digitais. As reclamações mais críticas identificadas foram consideradas para discutir possíveis melhorias no gerenciamento de reclamações usando conceitos de sistema de gerenciamento de qualidade e serviço.

Para mais detalhes consulte o Researchgate.

https://doi.org/10.1108/IJPPM-08-2022-0430

Portuguese EnglishFrenchSpanish